Wednesday 7 May 2014

wonderful life

There re many wonderful moments in my life........and I always forget..
So I try to push myself to record it as one days if I were in terrible moment
I will still grateful to live...

Aina s conversation at early age 6

Aina :mama mama baca dlm hati ye...

aku yg tgh kusyuk baca surat khabar ...ye
Aina:tapi hati mana ada mata dan mulut....

Hmm too many converstn yg best...tp aku lupa.....hannan pun byk yg kelakar

Hari ni kakak takmo ikut aku beli lauk..takmo tunggu dlm kereta katanya...sebb kakak
Tak ikut hannan dan habib pun takmo..aku.memandangkan dekat aku pesan jaga hanii bebaik

Ye..hanii tido ..dan kakak hebuh bercerita bgmana dia menyelamat hanii
Yg buat kuak rentang atas lantai.....

Aku takmo tinggalkan diorang.....hope I wont have any desperation or urgency
That would cause me to....I love them all... hubby and kiddos..
I always look into their eyes..how wonderful life Allah give us...
But we huge responsibility ... ini semua ujian..

Oh tgh sebuk nak wat stock ebm skang..lagi 2 minggu masuk kerja...dulu time habib
dekat rumah je breastfeed hingga setahun ....jln2 or org dtg rumah susu formula...ade ke patut malu.....aku jahil lagi..time hanan beria juga mengepam tp skit je dpt..ni pasal tukang urut tak berapa pandai ni (hahaha...tukang urut tu mcm malu2 nak urut)...bila anak dah menangis cepat sgt give up ...pasal tertipu org kata anak lelaki kuat sgt nyusu...entahlah yg penting semua ank merasa susu badan..beza sikit dan banyak shj....makin byk pengalaman makin lama dan byk anak2 dapat susu..

ramai mak2 yg dah sedar kepentingan susu ibu and tapi ade yg kutuk2 mak2 yg bagi fm...pada aku jgn la begitu..tiada emak yg tidak mahu yg terbaik untuk anaknya....susu badan terbaik dr sisi agama dan kesihatan..tp semua di tgn Allah....kerana aku juga pernah mencampuri dan give up..ada juga sebab constraints kerja untuk mengepam dsbgnya....tp itu semua sebab kurangnya ilmu dan dorongan.....hatta mak aku pun cepat panik..sebab tuh dia suruh aku campur fm....he3...berasa bersalah yg amat tinggi sekiranya gagal menyusukan mereka....sebenarnya kita boleh sekiranya kita kuat menolak anasir2 tidak bagus dr luar..percayakan dalaman..anda boleh lakukan,.....susukan anak disebabkan perintah Allah....itu hak mereka.....kita cuba.....

kalau next time pantang cepat carik mek urut..cepat keluar susu... mek midah the best (aina habib hanii semua urut ngan mek) ....susu keluar cepat..habib stop pasal suka menggigit... setiap titik susu itu mama tak berhenti doakan semua kebaikan utk anak2 mama......mama selalu doa agar doa mama berterusan diterima walau mama sudah tiada suatu hari nanti.........and hanii counting till she turns 2..la...In Sha Allah....full bm.....

mama dulu susu fm je (ni uwan yg cerita..tapi kita kene faham kenapa..itulah..setiap ihsan tidak sama penghidupan...walau tak disusukan badan..aku tetap sayang mak..lebih dan lebih..so takde makne tak nyusukan anak anak tak sayang..)

Cabaran fm lagi tinggi....cuci botol..rebus..bgn malam..cuci botol makesure termos sentiasa ada..berjaga pegang botol...aku tak sanggup....kalau susukan badan Allah nikmatnya....susukan badan lagi mudah dari bagi fm...anak pulak tak meragam sebab depa mmg suka melekap saja..yg fm depa tak de `pelekap` sbb tuh mudah nangis....dan meyimpan dan memerah bukan lah susah....set your mind..
we should...and we could....set a pray....

Luv u all .....


No comments:

Post a Comment