Thursday 20 August 2009

Suspense

Hmm.......suspen betul semalam. As ussual..che macam biasa plak....yela...within this two months, every two weeks, buat follow up aina punyer kaki patah..semalam kali yang ke 4 jumpa doc...

aku mmg suspen tunggu result x ray aina...every meeting mesti result mengejutkan and dah 2 kali tukar cast, so kalau this time still bengkok atau tak ok, aku buntu, kata kat hubby, terpaksa juga pi columbia tuk tukar cast yang lebih effective..if la...tapi mmg guilty, worries, stress and mcm2la..smpi aku tak le pikir ape pun...

kami dtg awal ke hospital. seawal kul 6 mmg aku bgn dah la...tapi lambat gak geraknyer, pukul 8 dari melaka dan bernasib baik, abg musa bg kancil hijau daun pisang ala glamour kat kitorang, dan berkatnyer itu we all smpi pukul 9.30 di Hospital ampuan Najihah, pilah..

mesti ramai tanyer apesal tak follow up melaka...pasal H1N1 la...doc Hosp pilah dah siap buat surat tuk transfer kan aina ke sana, tapi pikir balik masalah H1N1 kat melaka, we just have to take the precaution la....jauh pun jauh la...

Balik pada menunggu, selepas selesai buat x ray, 11.30 doc panggil masuk...aku dukung aina je pasal dah start menangis br bgn dari tido [sempat gak aina tido, sonang jiwo den, klu tak satu hospital hubby terpaksa bawak round2).....masuk2 je hospital, doc dgn nada serius kata kene bukak spica cast nih..aku pun terkejut..kenapa, kene buat baru ke?teruk ke lagi?....

Doc bley plak tanye aku balik?habis nak pakai sampai bile? .......la suspen jer....lega tak tahu nak kata, remove the cast, aina should be stimulated to walk again...hmm kitorang antara yang last tinggalkan bilik pakar 2..bayangkan lamonyer tapi happy skitla kali ni..tak sempat singgah serting, aku nak bg budak test petang nih.....

Akhirnyer............ainaku..

sian aina, she tried to walk again like she is still in the hip spica cast, straighten her leg, afraid to bent it...huh sekian lama aina tak mandi ala bath tub, gembira betul die dapat berendam.

excited nak tgk progress aina, tapi not afford to have any leave, byk sebabnyer, bg jela pada kak sal jaga ..sayang kak sal kat aina ni..last time demam campak, mandikan aina dengan daun semambu, aina patah kaki balutkan dgn daun tembaga suasa...terharu lak, kak yang pun ade bg minyak but but untuk sapu dan balut...igt tunggu seminggu nanti bawak aina berurut ...

tunggu dan lihat progress aina

No comments:

Post a Comment