Thursday 8 October 2009

kenapa bukan Jam 10 hinggit dan hp 100 hinggit

teringat memori dulu

Jam and handphone. dua benda yang telah byk husbandku korbankan sakunya untuk aku..


dah agak lama aku tak memakai jam, abt fews month jugak tapi coz ade hp aku tak heran nak beli jam baru..mmg dah lama aku tak beli jam sendiri....hantaran jam....ilang, cik abg gantikan

yang baru, ilang juga ditoilet tika ambil wuduk...uhuhuhuhu..ade la tuh sedekah tak bg....

baru nih kami nak berbuka di renaisance untuk kali ke2 nyer buat ramadahan thn ini (hehehe bertuah baby dapat makan sedap), dibelanja hubby plak tuh.....kebetulan hubby tak bawak jam, both tah bawak hp.aku pesan "abang byk lagi mase boleh pi kedai jam beli jam"...belikan ma jam murah 10 hinggit jer..

membazir beli mahal, nanti hilang gak"...aku dah kenal sgt diriku yang careless nih...


lama tunggu, makanan dah ready, dah buka, jauh bersusah payah jugak hubby aku mencari jam tuh..

at last dapat jugak jam yang aku andaikan 10 hinggit je..."tengkiu"

tapi dek kerana jam tuh longgar, nak dipendekkan, we all pi balik kedai jam tuh.. ..hmmm....aku bising " awat beli jam mahal, ma kata sepuluh hinggit jek" walaupun hubby sengkek time tuh sanggup die beli jam mahal untuk aku..amoi tuh pun siap balas.."dia sayang sama lu oo"

heheheh....thnks abg....

tika ni...i lost that watch again..lost and found and lost..as expected..i told u..keep in silence tho. ......afraid kene cubit..........aku termenung sekejap..


"abang tolong letak barang ni kat dalam peti ais ye" .dek penat balik pasar dan nak jamu org yg tgh baiki tangki air, aku mtk tolong hubby masukkan sotong ikan , udang dalam peti ais....

kerana urusan umah tak settle lagi pukul 3 baru aku dapat masak dan disitulah bermulanya penemuan ajaib...hpku kesejukan didalam peti ais bersama sotong ,udang dan ikan.....tak perlu nak cite panjang la..tahula nasib lepas tuh kan.. sob!!Sob!!!

Wah..when Im gonna learn to appreciate things!!!!!!!!!aku insaf, aku insaf sekarang.......

2 comments:

  1. kema hilang macam2 barang, tp me tetap belikan yg baru sebagai ganti..adeh....napela ko cemerkap sgt..hehehehe

    ReplyDelete
  2. mak ai...
    hp dlm peti ais...!!
    amacam b'bau x hp 2..??
    ish3x...

    ReplyDelete